Clean Choice

Vanliga frågor & svar

Här nedan har vi sammanställt de vanligaste frågorna och det som du behöver veta inför vårt arbete. 

Hittar du inte svaret på din fråga? Kontakta oss på 08-120 595 50 eller info@cleanchoice.se om du önskar göra tillägg i din bokning.

VANLIGA FRÅGOR & SVAR

Vanliga frågor & svar

Här nedan har vi sammanställt de vanligaste frågorna och det som du behöver veta inför vårt arbete. 

Hittar du inte svaret på din fråga? Kontakta oss på 08-120 595 50 eller info@cleanchoice.se om du önskar göra tillägg i din bokning.

  • Vi brukar alltid boka först ett kostnadsfritt hembesök innan skickar vi en offert. Detta hjälper oss att förstå era behov på bästa sätt samt proffsigt och personligt bemötande. När ni får offerten kan ni bestämma er att börja med oss, eller inte.

Ni – som kund får alltid välja om ni vill köpa städmaterial själva eller att vi tar allting med oss. Den enda som ni behöver ha hemma är dammsugare, mopp och hink.

Vill ni slippa alls tanken om materialen – då fixar vi detta. Du behöver inte alls bry sig om vad som behövs vid nästa städ tillfälle – vår personal meddelar oss om material mängden och vi kommer att leverera de saknande produkter med hjälp av vårt miljöfordon. Om ni ser guldfärgade Toyota bilar – då vet ni att det är er städfirma – Clean Choice.

Provstädning är den första städningen som ni kan bestämma efter om ni vill fortsätta med oss. Vi hörs efter städningen och med hänvisning till era synpunkter fortsätter vi vidare eller inte. Provstädningen är inte bindande.

Uppsägningstid är en månad och uppsägningen ska ske skriftligen via mejl.

Avbokningar som ej är akuta ska göras skriftligen via mail i tid (72 timmar före ordinarie städ tid).

Vårt mål är att kunder ska känna er trygga och därför alla har sin ordinarie personal. Om personal blir sjuka då skickar vi en vikarie.

Om du som kund inte är nöjd med städningen – åtgärdar vi detta. Reklamation måste dock göras inom två dygn efter uppdragets slutförande.

Clean Choice AB är ansluten till Kommunalarbetareförbundet och städpersonal omfattas av kollektivavtal.

Självklart har vi ansvarsförsäkring. Om det uppstår en skada under städningen tar vi ansvar för det.

Vid enstaka städning kommer faktura direkt efter uppdraget. Städning som sker regelbunden kommer att faktureras vid slutet av varje månad.

Du kan köpa hos oss ett presentkort till sina bekanta på en valfri belopp. Städning av hemmet kan vara en lyx lösning och upplevelse som alla skulle uppskatta. Vi städar alltid med nöjd kund garanti. Kontakta oss då hjälper vi dig.

pillows and bed sheets in room.
Creative modern home interior with painting, sofa, rattan commode.
RECENSIONER

RUT-AVDRAG

Tjänster att göra RUT-avdrag på

Rut står för rengöring, underhåll och tvätt. Du som privatperson kan göra skatteavdrag för arbetskostnaderna när du anlitar någon som hjälper dig med exempelvis städning eller trädgårdsarbete.

  • Flyttjänster där ett företag hjälper dig att flytta och du kan även göra avdrag för flyttstädning och hjälp med att packa ner och upp dina saker.
  • Städning i din bostad inklusive fönsterputs men du kan dock inte göra avdrag för städning av gemensamma utrymmen som exempelvis trapphus eller grovstädning med högtryckstvätt och golvboningsmaskiner
Creative modern home interior with painting, sofa, rattan commode.